Ismertető
Tartalom
Vélemények
A szerzőről

Reményik Bulcsú, Szabó Lajos, Tóth Géza

Közlekedésföldrajz és turizmus Magyarországon

Megjelenés2015-04-01
Méret: B5
Terjedelem200
Kötéskartonált
ISBN9789639950092
Jelenleg rendelhető.

Ár: 2 480 Ft

Internetes ár: 1 984 Ft

Megrendelés

 
Nyomtatott formában
1 984 Ft

db

A közlekedés és a turizmus fejlődése összefonódik. A tömegturizmus elterjedése alapvetően a közlekedési eszközök és a közlekedési infrastruktúra megújulásával van összefüggésben, ugyanakkor a turizmus is visszahat a közlekedésre, hiszen a lakosság utazási vágyának fokozódása, az élményszerzés és kikapcsolódás igénye jelentős mértékben hozzájárulnak ahhoz, hogy a közlekedési szolgáltatások folyamatosan változzanak, korszerűsödjenek. A közlekedési módok (vasút, közút, légi közlekedés, tengeri, és belvízi hajózás, űrturizmus) bemutatása mellett a természeti turizmust és az aktív turizmust is tárgyalja a könyv. Kiemelt szerepet kap a légi közlekedés, a belvízi hajózás, a víziturizmus és a tömegturizmus alapját képező közúti közlekedés. A szerzők az újabban megjelenő turisztikai termékeknek, mint a horgászturizmus, a borturizmus és a gasztroturizmus és az ezekhez kapcsolódó, jórészt hiányos közlekedési infrastruktúrának kritikai elemzését is elvégzik.

A turizmus és a közlekedés fejlődésének bemutatása kitér a fejlődés környezetromboló hatására, a fenntarthatósági követelmények beépíthetőségére, valamint az egészségügyi szempontokra is. A Közlekedésföldrajz és turizmus Magyarországon az egyes közlekedési módok összehasonlítása, előnyeinek és hátrányainak elemzése, az új turisztikai termékek, az aktív turizmus közelmúltbeli jelentős, hazai fejlesztéseinek bemutatása, valamint a közeljövő turisztikai trendjének, az űrturizmusnak az előrevetítése révén korszerű és jól hasznosítható ismereteket nyújt a szakmabeliek és a hazai turizmus és közlekedés iránt érdeklődők számára.

Dr. Guth László

Tartalomjegyzék

Bevezetés 9

1. Közlekedés és turizmus közötti kapcsolat elméleti háttere 13

2. A közlekedés turisztikai szerepe a hivatalos statisztikák tükrében 18

2.1. A külföldre tett utazások száma és főbb jellemzői 18

2.1.1. Külföldiek Magyarországon 19

2.1.2. Turisztikai Szatellit Számlák 19

3. A közlekedés fejlődésének történeti áttekintése 21

3.1. Közlekedés az ókortól napjainkig 21

4. Közlekedés és környezetvédelem 28

5. A kötött pályás közlekedés egyes ágazatainak jellemzése 32

5.1. A vasúti közlekedés 32

5.2. A vasúti közlekedés Magyarországon 35

5.2.1. A vasúti utasforgalom 37

5.2.2. A vasút célcsoportjai 38

5.2.3. A Magyar Államvasutak (MÁV) és a turizmus összefüggései 40

5.2.4. A Győr-Sopron- Ebenfurt Vasút (GYSEV) és a turizmus 42

5.3. Kisvasutak, mint turisztikai attrakcióelemek 43

5.4. A nosztalgiavonatok, mint turisztikai attrakciók 46

6. A közúti közlekedés 48

6.1. Közúti közeledés szerepe a turisztikai áramlásokban 48

6.2. Hazánk közúthálózatának elemzése a turizmus szempontjából 52

6.2.1. Az elérési időket befolyásoló forgalmi viszonyok hatása 54

6.3. Közúti közlekedés és idegenforgalom 57

7. A légi közlekedés 61

7.1. A légi közlekedés története és általános jellegzetességei 61

7.2. A légi közlekedés szabályozása és nemzetközi szervezetei 67

7.3. A légitársaságok alaptípusai és a diszkont légitársaságok sajátosságai és hatásai a turizmusra 73

7.4. A charter járatok sajátosságai 74

7.5. A repülőjegyek ára 76

8. Tengeri és belvízi hajózás 84

8.1. A tengeri hajózás 84

8.2. A folyami hajózás 85

8.3. A csatornahajózás 86

8.4. A folyami közlekedés és turizmus Magyarországon 88

8.4.1. A MAHART PassNave Személyhajózási Kft. 90

8.4.2. A szállodahajók főbb jellemzői 91

8.4.3. A hajók kiszolgálási igényei és működtetése 92

8.4.4. A Balatoni Hajózási Zrt. 93

8.4.5. A „Vízi vendéglátás” a hajókon 95

8.4.6. A MAHART Tours felépítése 97

8.4.7. A MAHART Tours és az értékesítés 99

9. Közlekedés és az aktív turizmus kapcsolata 101

9.1. A természeti turizmus 103

9.2. A kerékpáros turizmus 104

9.2.1. A kerékpáros turizmus definíciója és fajtái 104

9.2.2. EuroVelo 104

9.2.3. A kerékpáros turizmus Magyarországon 106

9.2.4. A kerékpáros turizmus fejlődési lehetőségei 108

9.3. A vitorlázás 109

9.4. A sportrepülés 112

10. Turisztikai attrakciók a közlekedésben és turizmusban 114

11. Az űrturizmus 119

11.1. Űrhajóval a világűrbe 119

11.2. Az űrugrás 120

11.3. A Space Adventures Ltd. 121

12. A közlekedési jog és szakigazgatás alapjai 124

12.1. A közlekedési szektor jogi-igazgatási sajátosságai 124

12.2. A közlekedési jog jogforrási rendszere 128

12.2.1. Nemzetközi szerződések 128

12.2.2. A közlekedési jog közösségi jogi forrásai 129

12.2.3. A közlekedési jog nemzeti szintű szabályozása 130

12.3. A közlekedés-igazgatás országos szervezete 131

12.3.1. A közlekedési szektorra vonatkozó jogalkotással felruházott szervek 131

12.3.2. A közlekedési szektor szakigazgatási szervezete Magyarországon 132

12.4. A közlekedésigazgatás szankciórendszere 134

12.4.1. Közlekedési szabályszegések 134

12.4.2. Közlekedési szabálysértések 135

12.4.3. Közlekedési bűncselekmények 136

12.5. A közlekedési szektor horizontális szabályozásának főbb területei 137

12.5.1. Személyszállítás 137

12.5.2. Árufuvarozás 139

13. Közlekedéspolitika, közlekedés-gazdaságtan 141

13.1. A közlekedéspolitika az Európai Unióban és Magyarországon 141

13.2. Közlekedés-gazdaságtan 160

Mellékletek 167

Füsti a Vasúttörténeti Park 167

A jövő közlekedése 169

Irodalomjegyzék 171

Internetes források 174

Nincs még vélemény!



Jelentkezzen be az oldalra, és írja meg véleményét!


Reményik Bulcsú

Dr. Remenyik Bulcsú, főiskolai docens, Budapesti Gazdasági Főiskola Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar Turizmus Intézeti Tanszékének tanára. Hét könyvet és számos publikációt jegyez a turizmuskutatás területén.

Szabó Lajos

Prof. dr, habil. dr.h.c. Szabó Lajos geográfus, agrármérnök az MTA Doktora, a Szent István Egyetem Gazdaság- és Társadalomtudományi Kar Regionális Gazdaságtani és Vidékfejlesztési Intézet, Turizmus Tanszék tanára. Hosszabb időt töltött tudományos kutató és pedagógiai munkával távoli kontinenseken. A regonalizmus-agrárturizmus-közlekedés aspektusaiban foglalkozik a turizmussal itthon és külföldön.

Tóth Géza

Dr. habil Tóth Géza statisztikus, geográfus. A Területi Statisztika című folyóirat főszerkesztője, a Miskolci Egyetem docense. Fő kutatási területe az elérhetőség társadalomföldrajzi hatásai, különös tekintettel a turizmusra.

Kapcsolódó termékek

A márkanév ereje – Szempontok a sikeres brandépítéshez

Szerző: Papp-Váry Árpád

Internetes ár 3 984 Ft

db

Részletek

Retorika és igazságszolgáltatás

Szerző: Tremmel Flórián

Internetes ár 5 585 Ft

db

Részletek

A kétpólusú világ 1945-1989. Tankönyv és atlasz

Szerző: Fischer Ferenc

Internetes ár 6 800 Ft

db

Részletek

Kínáról (Antall József Tudásközpont)

Szerző:

Internetes ár 5 500 Ft

db

Részletek

Építés- és tervezéstan

Szerző: Neufert, Ernst

Internetes ár 25 725 Ft

db

Részletek
Keresés
ÚJDONSÁGOK
Dialóg Life
  • A lustaság dicsérete - Amikor a fegyelem és buzgóság csak ártanak
  • A léleknek idő kell
  • Gyermekeink és a hit
  • Ne féljünk mások könnyeitől - Hogyan segítsük gyászoló barátainkat és hozzátartozóinkat?
  • Érted vagyunk - 10 tanács szülőknek


Könyvesboltjaink

Dialóg Eötvös és

HVG-ORAC Könyvesbolt

1053 Budapest, Károlyi u. 17.
Telefon: 06-1-269-95-33
E-mail: nemeth.istvan@dialogcampus.hu
Nyitvatartás: hétfőtől péntekig: 10.00–18.00-ig

 

Dialóg Kaptár Könyvesbolt

7622 Pécs, Universitas u. 2/a
(a Tudásközpont mélyföldszintjén)
Telefon: 06-72-501-630
E-mail: kaptar@dialogcampus.hu
Nyitvatartás: hétfőtől péntekig: 9.00–12.00-ig és 12.30–17.30-ig





Hírlevél

Online
ügyfélszolgálat