Ismertető
Tartalom
Vélemények
A szerzőről

Papp-Váry Árpád

A márkanév ereje – Szempontok a sikeres brandépítéshez

Megjelenés2013-12-12
Méret: 140x215
Terjedelem320
Kötéskartonált
ISBN9786155376184
Jelenleg rendelhető.

Ár: 4 980 Ft

Internetes ár: 3 984 Ft

Megrendelés

 
Nyomtatott formában
3 984 Ft

db

A legfontosabb márkázási döntés, hogy mi a márkanév. Ez az ugyanis, amit a cég marketinganyagaiban mindenképp használni kell, legyen szó bár egy honlapról, egy rádióreklámról, egy nyomtatott kiadványról vagy épp egy ügynök értékesítési prezentációjáról. Márpedig ha a név nem jó, akkor hiába remek a marketing. Ha viszont jó a név, az rengeteget segíthet.

A könyv elméleti és gyakorlati oldalról egyaránt elemzi a márkák, a márkázás világát. Több szempontból is definiálja ezeket, rendszereket alkot, de bemutat egy rövid márkatörténelmet is, ahogy azt is, hogy jelenleg melyek a legértékesebb márkák, és hogyan számítják ki ezek értékét. A mű nagy része természetesen a név erejéről szól: kiderül, hogy milyen csoportokba sorolhatók a nevek, hogyan és ki dönt az elnevezésről, miért fontos a név hangzása önmagában, miként válasszunk olyan nevet, ami az interneten is működik, vagy éppen mire figyeljünk nemzetközi környezetben, hogy ne váljunk nevetségessé. De hasznos tippeket lehet olvasni arról is, hogy a név mellé hogyan érdemes szlogent választani, illetve mi alapján lehet eldönteni, hogy a márka logóterve, arculati terve megfelelő-e.

"A marketing mindinkább igyekszik nemcsak követni a világot, hanem egyre több területen élére állni a változásoknak, a fejlődésnek, s ehhez állandóan fejlődik, változik maga is. Márcsak ezért sem lehet kitanulni, csak igyekezni minél többet megtanulni a lényegéből. Ehhez igen jó márka a szakmai műhely, amelynek márkaneve Papp-Váry Árpád." Dr. Osman Péter, Iparjogvédelmi és Szerzői Jogi Szemle, 2014/2.

"Papp-Váry Árpád, a márkaépítés egyik elismert szakértője legújabb kötetét a nevek erejének szenteli, minden oldalról körüljárva, példákkal megvilágítva, hogyan lehet sikert elősegítő vagy kudarcot magában hordozó egy új cég, szolgáltatás, termék elnevezése." Bőhm Kornél, Pesti Műsor

Tartalomjegyzék

Előszó                                                                                                                

1. Márkák mindenütt Bevezetés a brandek világába                   

2. Márka és márkázás                                                                                 

2.1. A márka előnye a fogyasztónak                                                         

2.2. A márka előnye a cégnek                                                                    

2.3. A márka jelentése                                                                                

2.4. A márkázás jelentése                                                                          

2.5. Branding modellek                                                                              

2.6. A márkázás kulcsgondolatai                                                             

2.6.1. Hozzáadott érték                                                                       

2.6.2. Percepció menedzsment                                                            

2.6.3. Betartott ígéret                                                                           

2.6.4. Differenciálás, megkülönböztetés                                             

2.6.5. Pozicionálás                                                                               

2.6.6. Személyiségépítés                                                                      

2.6.7. Koherencia, egységes megjelenés                                               

2.6.8. Emoráció                                                                                    

2.7. Mi minden lehet márka?                                                                     

3. Márkatörténelem                                                                                         

3.1. Többféle értelmezés                                                                             

3.2. Az első igazi márkák                                                                          

3.3. Ipari forradalom, márkaforradalom                                                 

4. Márkaimádók és márkautálók                                                                   

4.1. Éljenek a márkák!                                                                                

4.2. Le a márkákkal!                                                                                  

4.3. Szeretjük is meg nem is                                                                      

5. A márkák értéke                                                                                          

5.1. Oké, Coca-Cola                                                                                   

5.2. Márkaérték modell                                                                              

5.3. A márkaérték mérése                                                                          

5.3.1. Interbrand                                                                                  

5.3.2. Millward Brown BrandZ                                                            

5.3.3. Young&Rubicam Brand Asset Valuator                                  

5.3.4. Millward Brown fogyasztói ragaszkodás mérés                      

5.3.5. SuperBrands – MagyarBrands                                                  

5.4. A márkáérték hozzájárulása a nemzetgazdasági teljesítményéhez 

5.4.1. A Euroband felmérései                                                              

5.4.2. A Magyar Márkaszövetség számításai                                    

6. A név ereje                                                                                                 

6.1. Shakespeare tévedett                                                                        

6.2. Vonzás és taszítás                                                                            

6.3. Az ideális gyereknév                                                                         

6.4. A rossz márkanév halálos                                                                

6.5. A jó márkanév szinte mindenben segít                                            

7. Mit tanulhatunk a hollywoodi sztároktól?                                              

7.1. Az egyszerűbb jobb                                                                          

7.2. Hiteles westernhős csak cowboyhoz illő névvel lehet                      

7.3. Mindenáron különbözni                                                                    

7.4. Alliteráló alapok                                                                               

7.5. Dallamos márkanevek                                                                      

7.6. A kivétel erősíti a szabályt                                                               

8. A márkanevek típusai                                                                              

8.1. Többféle besorolás                                                                             

8.2. Vezetéknevek                                                                                     

8.3. Keresztnevek                                                                                     

8.4. Leíró nevek                                                                                        

8.5. Ráutaló nevek                                                                                    

8.6. Új keletű, mesterséges nevek                                                            

8.7. Betűszavak, mozaikszavak                                                              

9. A márkanevek születése                                                                           

9.1. Amikor a tulajdonos ötletel                                                              

9.2. A munkatársak és a fogyasztók bevonása                                      

9.3. Márkanévadásra szakosodott tanácsadók                                      

10. Jól cseng? A márkanév hangzása                                                           

10.1. Melyik hangzik jobban?                                                                  

10.2. A világ minden nyelvén                                                                  

10.3. Fülnek és szemnek                                                                          

10.4. Minden betű számít                                                                        

10.5. Többféle alliteráció                                                                          

11. Nevek a neten                                                                                          

11.1. Általános helyett konkrét                                                                

11.2. Ne a reklám legyen egyedi, hanem a név
és a tevékenység                                                                             

11.3. Mikor jó egy oldal?                                                                          

12. Nemzetközi márkanévadás                                                                    

12.1. Országkompetenciák                                                                      

12.2. Made in Japan                                                                                 

12.3. Az igazság jól elmondva                                                                

12.4. Magyar márkák nemzetközi névvel                                               

12.5. Bátran vállalt eredet avagy a francia vodka                                  

13. Nevetséges nevek                                                                                    

13.1. Amin mi, magyarok nevetünk                                                        

13.2. Megfelelő kiejtés                                                                              

13.3. Márkanév bakik                                                                               

13.4. Óvatosan a nemzetközi piacon                                                      

13.5. Másfajta problémák                                                                        

13.6. Szerencsétlen domainek                                                                  

13.7. Direkt viccek                                                                                    

14. Akkor hát milyen a jó márkanév?                                                          

14.1. Ötletet, koncepciót, előnyt, értéket kommunikál                           

14.2. Inkább egyedi fantázianév, mint generikus                                   

14.3. Sokkoló, provokatív, figyelemfelkeltő                                            

14.4. Rövid és egyszerű                                                                           

14.5. Érthető, könnyen kimondható, kiejthető, jól cseng                        

14.6. Ragozható, igeként is működik, alkalmat ad
a márkajátékra                                                                               

14.7. Más, mint a többi, nem lehet összekeverni a termékkategóriában

14.8. Levédhető, jogi háttere rendben van                                               

14.9. Ha nemzetközi piacra tervezünk lépni, ott is megállja a helyét   

14.10. A kollégák és az ügyfelek büszkén mondják ki,
írják le                                                                                            

15. Márkanévhez a szlogen                                                                           

15.1. A mondat részeként                                                                        

15.2. Magyar példák                                                                                

16. Márkanévhez a logó                                                                                

16.1. A logó feladata                                                                               

16.2. Egységes és változatos                                                                   

17. Márkabővítés, márkakiterjesztés                                                            

17.1. Sokféle kapcsolódó fogalom                                                           

17.2. Márkabővítés: maradva a termékkategóriában                             

17.3. Márkakiterjesztés: új termékkategóriába merészkedve                 

17.4. A távol-keleti gondolkodás                                                            

17.5. Az amerikai és európai nézőpont                                                  

17.6. Mi a kapcsolat?                                                           

Nincs még vélemény!



Jelentkezzen be az oldalra, és írja meg véleményét!


Papp-Váry Árpád

Dr. Papp-Váry Árpád a Budapesti Kommunikációs és Üzleti Főiskola (BKF) Turisztikai és Gazdasági Karának dékánja, egyben a Marketing Intézet vezetője. E mellett rendszeresen tart branding tréningeket, illetve végez tanácsadói munkát, szakterületei a márkastratégia, a városmárkázás és a személyes márkázás. A Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) alelnöke.

Kapcsolódó termékek

Mensch und Eigentum

Szerző: Lenkovics Barnabás

Internetes ár 3 984 Ft

db

Részletek

Alkotmány Blvd. (Novissima Kiadó)

Szerző:

Internetes ár 2 990 Ft

db

Részletek

Közlekedésföldrajz és turizmus Magyarországon

Szerző: Tóth Géza, Szabó Lajos, Reményik Bulcsú

Internetes ár 1 984 Ft

db

Részletek

Retorika és igazságszolgáltatás

Szerző: Tremmel Flórián

Internetes ár 5 585 Ft

db

Részletek

A háború utáni háború, 1919–1933

Szerző: Fischer Ferenc

Internetes ár 7 185 Ft

db

Részletek

Felvilágosult vallás és modern katasztrófa közt (Osiris)

Szerző: Laczó Ferenc

Internetes ár 2 480 Ft

db

Részletek
Keresés
ÚJDONSÁGOK
Dialóg Life


Könyvesboltjaink

Dialóg Eötvös és

HVG-ORAC Könyvesbolt

1053 Budapest, Károlyi u. 17.
Telefon: 06-1-269-95-33
E-mail: nemeth.istvan@dialogcampus.hu
Nyitvatartás: hétfőtől péntekig: 10.00–18.00-ig

 

Dialóg Kaptár Könyvesbolt

7622 Pécs, Universitas u. 2/a
(a Tudásközpont mélyföldszintjén)
Telefon: 06-72-501-630
E-mail: kaptar@dialogcampus.hu
Nyitvatartás: hétfőtől péntekig: 9.00–12.00-ig és 12.30–17.30-ig





Hírlevél

Online
ügyfélszolgálat